2010-02-22

Min dag!

Rätt tråkig dag i skolan... utom so:n dock för att jag satt och pratade med Tobbe, Klippinge, Erik och Evelina^^ Vi diskuterade lite min nya fundering: Hur gör man en undervattens tunnel utan att den blir dränkt i vatten.... Jag tyckte inte att de kom med någon vettig förklaring dock men om ni vet svara gärna;)
Jag håller på att skriva lite mer på min bok för tillfället, har inte så bra fantasi för tillfället men jag kan nog skriva om det lite, senare;)
Efter skolan gick jag och solade, kände mig oerhört blek och glåmig... Aja nu sitter jag här och pluggar matte samtidigt som jag skriver på min bok :P


2 kommentarer:

  1. Hej! Det finns två sätt som jag känner till. Antingen borrar men under vattnet i berggrunden. Då trycksätter man under tiden. Tunneln i engelska kanalen är sådan. Alternativ två är att man sänker ned en färdiggjord tunnel/U-profil till botten som är muddrad till fast grund.De kan vara flera hundra meter långa som sätts samman under vattnet. Därefter pumpar man ut vatttnet. Tingstadtunneln är gjord på det sättet.

    SvaraRadera
  2. fin blogg:)
    kolla in min
    www.liinaboliin.blogg.se

    SvaraRadera